Polișarea și defectele lacului – I

Polișarea și defectele lacului – I

Polish auto ploiesti

Înainte să vorbim despre polișare în sine, ar fi mai important să ai niște cunoștințe minime legate de vopseaua, lacul mașinii tale și eventuale defecte ale acestora. De aceea am împărțit acest articol în două mai mici. Astfel, in acest mini articol ne vom axa pe defectele lacului si structura vopselei. Așadar trebuie să știi că:

Structura vopselei de pe mașină se împarte în 3 straturi:
• Grund (pentru o bună aderență a vopselei);
• Vopsea colorată (care dă culoarea mașinii);
• Lac incolor (pentru protecție și strălucire).

Defectele lacului se împart în:

  • Așa numita Pânză de păianjen – este cel mai frecvent defect. Arată ca o serie de cercuri concentrice, mai mult sau mai puțin dese și/sau adânci, în funcție de gradul de întreținere al autoturismului.
  • Zgârieturi fine – provenite de la spălare sau atingeri ușoare ale mașinii cu obiecte mai mult sau mai puțin abrazive. Acestea sunt cele pe care le putem elimina. Mai exact, vorbim de zgârieturile care nu au penetrat în întregime stratul de lac.
  • Zgârieturi adânci – sunt cele care au trecut de stratul de lac, posibil chiar și de cel de vopsea colorată și au ajuns până la grund. Aceste zgârieturi nu pot fi îndepărtate, indiferent de metoda de polișare. Singura soluție este revopsirea.
  • Pete de calcar – Acestea apar, de obicei, în urma spălării mașinii în soare, cu apa calcaroasă. Sau în urma contactului prelungit cu apa calcaroasă. Dacă sunt lăsate mult timp pe mașină, calcarul atacă lacul, lăsând urme în adâncime.
  • Fisuri în lac – Acestea apar odată cu trecerea timpului, datorită acțiunii substanțelor acide asupra lacului. Unele dintre cele mai agresive astfel de substanțe sunt excrementele păsărilor. Lăsate să acționeze asupra lacului, acestea pot provoca, în timp, daune iremediabile.

Acum că știi care sunt defectele și principalele lor cauze, putem vorbi despre înlăturarea lor.

Practic, pentru a înlătura un defect mai mult sau mai puțin adânc, trebuie să înlăturăm materialul din jurul lui. Acum nu te gândi că vei rămâne fără lac pe mașină 🙂 . Defectele ce vor fi eliminate în procesul de polișare au adâncimi măsurate în microni1.

Astfel, un autoturism poate fi polișat în repetate rânduri, fără a-i distruge stratul de lac. Cel puțin dacă e polișat cum trebuie.

 

Apoi, pentru a avea succes în înlăturarea oricărui fel de zgârieturi sau defecte, este nevoie și de cunoștințe în domeniu, dar și de puțină pasiune în spatele mașinii de polișat.

Ca să putem menține în continuare sintagma “mini articol” de mai sus, ne vom opri aici cu prima parte. Urmărește pagina de Facebook WORK Auto si vei afla imediat cum apare cea de-a doua parte a articolului, plus multe alte informaţii utile!

 

 1. MICRÓN, microni, s. m. Unitate de măsură pentru lungime, egală cu a mia parte dintr-un milimetru; micrometru (2), micromilimetru. – Din fr. micron, germ. Mikron. sursa: DEX '09 (2009)